پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی[1] سولومون و راث بلوم ( PASS) نسخه دانشجو

اهمال کاری [2]یکی از مشکلات گریبان گیری است که به طور کلی، عملکرد افراد را بشدت تحت تأثیر قرار می دهد. واژه اهمال کاری، معادل تعلل، تنبلی و سهل انگاری دانسته شده است ( الیس و نال، 1382). با وجود این، بین اهمال کاری و تنبلی تفاوتهایی قائل شده اند؛ از جمله اینکه فرد تنبل ، نسبت به انجام کار بی میل و بی انگیزه است؛ ولی فرد اهمالکار، خود را مشغول فعالیت های غیرضروری دیگر می کند تا از انجام فعالیتی که اکنون اولویت دارد، اجتناب کند. اهمال کاری پدیده ای ، شناختی، عاطفی و رفتاری است و برای آن انواع مختلفی؛ از جمله اهمال کاری تحصیلی، اهمال-کاری در تصمیم گیری، اهمال کاری روان رنجورانه، و اهمال کاری وسواس گونه مشخص شده است )نامیان، 1390). گرچه اهمال کاری می تواند در هر زمینه ای رخ دهد؛ ولی نوع برجسته آن اهمال کاری تحصیلی[3]  است که به معنی تمایل غیرمنطقی برای تأخیر در شروع یا کامل کردن یک تکلیف است.

این پرسشنامه را سولومون و راث بلوم در سال (1984) ساخته و آن را مقیاس اهمال کاری تحصیلی نام نهادند، این مقیاس را دهقانی (1387) برای اولین بار در ایران به‌کاربرده است.

به همراه 4 مقاله مرتبط رایگان

 این پرسشنامه دارای روایی و پایایی و روش نمره گذاری مشخص و در قالب نرم افزار ورد نوشته شده و قابل ویرایش است.

پرسشنامه اهمال کاری تحصیلی سولومون و راث بلوم ( PASS) نسخه دانشجو

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا  کلیک فرمایید.




طبقه بندی: پرسشنامه استاندارد،

تاریخ : یکشنبه 8 مرداد 1396 | 09:15 ق.ظ | نویسنده : ab azizi | نظرات
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.